Nieuwe AD bedriegt lezer nu al!

EX-EXTREMIST JAN BONJER: NU REEDS (EXTREEM) LINKS LEZERSBEDROG

Het is werkelijk niet te geloven! Het met zo veel bombarie aangekondigde ‘nieuwe’ Algemeen Dagblad heeft zichzelf reeds in de eerste week in diskrediet gebracht. Het schokkende hierbij is dat blijkt dat de krant heimelijk heult met (extreem)-links, in casu de SP. En laat deze site vorig jaar nu uitgebreid hebben stilgestaan bij het extreem-linkse actieverleden van hoofdredacteur Jan Bonjer bij de dierenbevrijders! Blijkbaar kan Bonjer zijn extremistische veren nog altijd niet afschudden.
Afgelopen vrijdag bracht NRC Handelsblad het bericht dat het AD ‘senatoren opvoert als lezer’, senatoren van de SP wel te verstaan. Achter maar liefst drie van de vijf leden van een ‘lezerspanel’ bleken eerste-kamerleden van de SP schuil te gaan. Hun pasfoto’s bleken nota bene te zijn overgenomen van de SP-website.

Jan Bonjer‘Lezer’ Corrie Scholtheis blijkt in werkelijkheid politica Anja Meulenbelt te zijn; ‘Linda Koning’ is Tineke Slagter en ‘Paul Kosters’ is filosoof en historicus Ronald van Raak.
Dit ‘lezerspanel’ mag van het AD in de nieuwe krant ‘hun mening geven over gebeurtenissen, situaties en ontwikkelingen’. De krant: “Omdat de mening van echte mensen vaak net zo interessant is als die van experts en specialisten, plaatsen we, als het onderwerp daar aanleiding toe geeft, de mening van het lezerspanel in de krant”. Dit opmerkelijke lezersbedrog werd ontdekt door nota bene het Rotterdamse SP-raadslid Theo Cornelisse die het doorgaf aan journalist Frank van Dijl. Die publiceerde het op zijn website. Hier zal zeker meespelen dat de nieuwe krant in met name Rotterdam op veel weerstand stuit omdat daar de aanhang van het geliquideerde Rotterdams Dagblad (en de weerzin tegen het ‘oude’ en arrogante AD) heel groot is.
Het AD heeft laten weten dat de drie ‘lezers’ niet in het lezerspanel zullen terugkeren. We zijn benieuwd welke trucs dierenbevrijder Bonjer nog meer in petto heeft met zijn nieuwe speeltje dat overgens vrij kansloos lijkt: de eerste reacties van lezers zijn negatief, zo lezen we bij het ANP.
Deze gang van zaken -outright bedrog van de lezer in de eerste week van de (nieuwe) verschijning- doet sterk denken aan de gang van zaken bij Trouw. In de eerste tabloid-editie van dat dagblad stond een bedriegelijke opening waarover deze site reeds eerder berichtte.

Print Friendly, PDF & Email
Share