Bangkok-klokkenluider afgevoerd?

PLUS: EXCUSES WEGENS ONZE FOUT MET DE ‘SUPERGTUIGE’ * DE TELEGRAAF OPNIEUW IN SMERIGE PEDOFIELEN-ROL

“Ik zou graag een gesprek hebben met ambassademedewerker Dirk Jan van Beek.” “Mr. van Beek doesn’t work here anymore.” “Oh! For how long already?” “For many months.” Aldus een gesprekje hedenochtend met de receptioniste van de Nederlandse ambassade in Bangkok die thans wordt ontmaskerd als een beerput van corruptie, machtsmisbruik, prostitutie en diefstal. Dirk Jan van Beek was volgens De Telegraaf de klokkenluider die de affaire aan het rollen bracht. Deze krant meldde niet dat Van Beek al maanden niet meer op de ambassade werkzaam is -als deze info juist is- en laadt daarmee de verdenking op zich deze scoops te brengen in samenwerking met BuZa, een verdenking die nog wordt verstrekt door het potsierlijke vervolgstuk.  Hedenochtend was JDTV op bezoek

bij de ambassade waar een groot aantal Nederlanders werd gesproken die hun walging en woede over de gang van zaken niet onder stoelen of banken staken. Binnenkort hopen we u op deze site een videoverslag te kunnen presenteren. Voor een gesprek met de plaatsvervangend ambassadeur Hans van Santen -in vergadering, waarschijnlijk met het hitteam uit Den Haag dat de beerput moet doortrekken- diende ik een nummer te bellen dat de genoemde receptioniste mij op een keurig visitekaartje overhandigde. De Telegraaf bracht de wantoestanden in Bangkok in twee artikelen aan het licht, maar wij gaan er vanuit dat het hier door de Staat ingestokeen damage-control betreft waarbij ook de plaatsvervangend ambassadeur een rol in de operette is toebedeeld als de man die (De Telegraaf) ‘zijn mond voorbij gepraat zou hebben over de komst van het hitteam tot grote woede van de top van het ministerie’.  Zoals we op deze site al eerder aankondigden is het ware verhaal te vinden bij de superieur van de frauderende accountant die thans is weggepromoveerd naar Den Haag en reeds eerder onder vuur kwam wegens visum-fraude op Sri Lanka. De Pedigraaf doet er thans alles aan het verhaal weg te houden uit Den Haag en bij deze man. De genoemde visum-fraude -ook in Nigeria speelde dit in hoge mate- gaat over de import van hoeren en kinderen naar ons land ten bate van pedofielen-netwerken en de seksindustrie. Hoe zou een krant als De Telegraaf ooit aan oprechte journalistiek kunnen doen en de overheid kunnen controleren als deze krant een op een propaganda-materiaal over Afghanistan overneemt van het Ministerie van Defensie en deze op de eigen site brengt onder de ronkende kop Onze Helden? Daarnaast staat vast dat De Telegraaf zelf ook deel uitmaakte van de Haagse pedo-netwerken in de figuur van voormalig lid van de hoofdredactie Kees Lunshof. Wellicht ten overvloede brengen we u nog in herinnering dat uw webmaster ruim twee jaar geleden was benoemd als Telegraaf-correspondent te Bangkok maar reeds werd ontslagen voordat hij in the city of smiles was geland. Voor backgrounds op dit punt zie dit filmpje van JDTV.

Bij de Nederlandse ambassade was geen collega te bespeuren. Geen camera-ploegen van NOS, RTL en SBS. Het is verbijsterend hoezeer dit grote nieuws wordt genegeerd en zelfs geboycot door de MSM. Tien jaar gelede zou het opening NOS Journaal zijn geweest, een speciaal team dat een stinkende beerput moet gaan opruimen die bovendien is overgoten met een saus van smerige seksuele excessen. Daar lusten de media toch wel pap van? Ja, als het Gordon betreft of Paris Hilton. Is dit alles niet eens te meer een bewijs dat de journalistiek dood, morsdood is? Dat marginale sites als deze de kar thans helemaal alleen moeten trekken en worden genegeerd en zelfs gedemoniseerd door de MSM en door talloze trollen die elke minuscule fout huizenhoog uitvergroten om de geloofwaardigheid van de nieuwe media aan te tasten? Steun ons daarom des te meer, waarde lezers, en stort een bijdrage op onze bankrekening!

EXCUSES VOOR BERICHTGEVING OP BASIS VAN ‘SUPERGTUIGE’

Recent maakten we bij Klokkenluideronline een serieuze blunder door drie artikelen te publiceren op basis van een bron die wij omschreven als ‘supergetuige’. Wij bieden de hoofdpersonen uit deze stukken -voormalig advocaat-generaal Jan Koers, president van het Hof te Arnhem Dick van Dijk en graaf Friso van Oranje Nassau– en daarnaast ook de vier broers Van Korlaar, onze excuses aan voor onze beslissing de betreffende stukken te publiceren. De genoemde bron had wat ons betreft grote geloofwaardigheid door haar status als advocate en insider in de juridische wereld. Op 6 september dient er te Arnhem een zaak tegen deze getuige waarin de Orde van Advocaten haar krankzinnig wil laten verklaren. Haar verklaringen waren zeer gedetailleerd en marginale toesting van feiten en omstandigheden leek haar geloofwaardigheid te onderstrepen. Wij sluiten nog steeds niet uit dat delen van haar verklaringen kunnen kloppen, maar de beslissing om te publiceren had niet genomen mogen worden. Naast de status van de getuige was een verdere reden dat de zaken Jan Koers, Saban B. en Marianne Vaatstra dermate extreem en bizar zijn dat de waarheid toch nooit boven tafel zal komen, ongetwijfeld omdat de belangen die op het spel staan te groot zijn. Dit leidt dan toch enige wanhoop en ik voornoemd geval tot roekeloosheid. Wij zullen er alles aan doen eventueel verloren vertrouwen bij de lezers terug te winnen. Ook spreken we onze steun en sympathie uit naar de ‘superbron’ die door een persoonlijke hel aan het gaan is waarbij feiten en fictie blijkbaar door elkaar zijn gaan lopen. Wij wensen haar alle sterkte toe. Gelukkig werden we net op tijd ‘wakker’ juist voordat we de gefilmde interviews met haar -meer dan zes uur beeldmateriaal- ook nog wilden gaan publiceren.

Een kleine aanzet tot het terugwinnen van eventueel verloren vertrouwen: in zeven jaar tijd en na rond de 1550 artikelen waarvan vele schokkende primeurs -met name in de zaak-Demmink- is dit de eerste keer dat we onze lezers en enkele ‘slachtoffers’ excuses moeten aanbieden. Dat doen we graag. Welk ander medium kan bogen op zo’n track record?

Print Friendly, PDF & Email
Share